Goodbye New York

30 september 2014 - New York City, Verenigde Staten

Laatste dag in New York. We zitten op het deck van Gordon Chambers prachtige huis. Gisteren kwamen we er achter dat de stoel in onze slaapkamer een Mies van der Rohe Barcelona stoel is. Zo is zijn huis vol van mooi dingen, schilderijen, kunstwerken enz. Een huis om terug te komen, dat is zeker!

We hebben twee dagen gevuld met het Metropolitan Museum of Arts en dat was nog veel te weinig. Wat een kunstcollectie! Veel uit graven weggehaald. Vooral van de Asmats, de zuid-Amerikaanse collectie, Afrikaanse en de Egyptische . Kortom de foto's laten een klein deel zien. Verder opnieuw savonds op Broadway gelopen. Upper en Lower Midtown en met de ferry naar Williamsburg. Williamsburg is een wijk net als Katendrecht, dat langzaam wordt heringericht en heel trendy is/wordt. We hebben er heerlijk vegetarisch Thais gegeten.

Door het Waldorf Astoria gelopen, nou nou wat een pracht en praal.

En de Colombia University bezocht. Heel mooi maar minder weids dan Harvard in Boston. En de St. johns Cathedral of the Divine, ook tegen Harlem aan. prachtig, prachtig. Kortom woorden schieten te kort. Dus dit doen we nog eens over als het aan mij ligt.

We gaan weer naar huis helaas.........

1. Elke:
    30 september 2014
    Ja jullie hebben een pracht reis gemaakt! De rest van het jaar op een houtje bijten... Dan kun je volgend jaar weer gaan!!!
    Enne ik vind het juist wel gezellig hoor dat jullie weer terug komen