Witte bergen (white mountains) bijna oranje

18 september 2014 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Gisteren aangekomen in de White Mountains.  Onderweg nog Salem aangedaan omdat in ons boek was vermeld dat het zo'n mooi historisch plaatsje was. Bleek dat de heksenjacht ooit hier is begonnen met een klein geadopteerd neger meisje en haar blanke zusje die een beetje hysterisch werden na een seance. Veel heksen en piraten en dat soort ongein. Nu drie dagen een hotel Indianhead Resort midden in dit prachtige park.

Het hotel is heel mooi met een binnen en buiten zwembad (heerlijk warm) en een hot jacuzzi buiten. Vandaag is het frisjes met een beetje motregen . We hebben een uurtje in de mountains gereden en 2,5 uur gewandeld. De volgende dag de bovenkant van de White mountains gereden tot voorbij Bretton Woods. Je weet wel waar alle landen getekend hebben voor de muntwaarde koppelen aan de goud voorraad en het opzetten van de Wereldbank. Ook hier weer 2,5 uur gewandeld voornamelijk bergie op. Puffff. Nu staan we start klaar voor onze boomhut in Saranac Lake. Wordt vervolgd.

1. Elke:
    18 september 2014
    Heerlijk om na die grote giga steden nu het groen in de bergen te begroeten. Geniet van de mooie wandelingen.
    Hier is het niet fris te noemen, zwoel nazomer weer met wel 26C.
    (Maar we willen jullie natuurlijk niet jaloers maken, wij moeten werken). Liefs
  2. Roel:
    19 september 2014
    Nou...ik word er wel jaloers van als ik het zo hoor ;)
    En die boomhut wil ik zeker een foto van zien!
    Veel plezier!